Welpen

Welpen zijn meisjes en jongens van 7 tot en met 11 jaar, die graag spellen spelen in het bos, of gezellig activiteiten in de blokhut doen. De groep bestaat uit ongeveer 25 welpen, die begeleid worden door bijzonder fanatieke en ervaren leiding. Van september tot juli komen de welpen wekelijks bijeen om de activiteiten uit voeren. Deze activiteiten worden zorgvuldig door de leiding samengesteld. Hierbij moet gedacht worden aan leuke bosspelen, sport, verschillende uitjes, creatieve en culinaire activiteiten en spellen rondom natuur en milieu.

Tevens wordt er ieder jaar een aantal weekenden georganiseerd, zoals een ouder-kind-weekend. Hierbij gaan de welpen een weekend op stap met hun vader of moeder, waarbij de welpen de kans krijgen hun ouders flink uit te putten. Het JOTARI-weekend, waarbij de welpen via het internet, de radio en de lucht kunnen communiceren met andere welpen over de hele wereld.

Ter afsluiting van het scoutingjaar wordt er een zomerkamp gehouden. Dit gebeurt altijd in de eerste of laatste week van de zomervakantie. Het thema van het kamp wordt elk jaar door de leiding bedacht, die vervolgens een leuk verhaal in elkaar zetten.

Welpen (3)
Welpen (1)