Alles over onze vrijwilligers

Alle activiteiten binnen Scouting Boxtel worden volledig door vrijwilligers georganiseerd. Onze ruim honderd vrijwilligers organiseren elke week uitdagende programma’s voor al onze jeugdleden.

Onze Stam komt maandelijks bijeen voor een ouderwets gezellige scoutingavond. Deze groep is bedoeld voor vrijwilligers van Scouting Boxtel. Normaal organiseren ze in hun eigen groepen de programma's voor hun leden of zijn ze actief met een of meerdere ondersteunende taken. Bij de stam zijn ze weer deelnemer aan een leuk programma. De stam gaat ook ieder jaar een weekend op kamp. De activiteiten variëren van paintballen in het bos tot cupcakes versieren. De stam regelt ook ieder jaar de deelname aan de iScout.

Een deel van onze actieve vrijwilligers vormt een groot aantal formele en informele ondersteuningsteams. Natuurlijk is er een verenigingsbestuur wat toeziet op een groot aantal overkoepelende taken. De groepsbegeleiding adviseert leiding bij lastige situaties binnen de speltak. De praktijkbegeleiding draagt zorg voor de interne opleiding van leiding. Onze materiaalmeesters zorgen dat al ons materiaal in goede staat blijft en klaarstaat wanneer dat nodig is. Elke week komt ons klusteam bijeen voor kleine en grote klusjes in en rond ons gebouw. Ons communicatieteam houdt zich bezig met social media, website, sponsoring, persberichten en andere communicatieve uitingen. Het klimteam organiseert spectaculaire en verantwoorde activiteiten op hoogte voor onze leden. En moet er een keer een mooi bouwwerk gemaakt worden? Dan maakt ons sjorteam een mooie poort of toren met alleen palen en hout.

Vrijwilligers zijn is niet vrijblijvend. Mensen die Scouting Boxtel een warm hart toedragen maar geen vaste verplichtingen kunnen of willen aangaan sluiten zich vaak aan bij onze Maten van Scouting Boxtel. Deze groep vrijwilligers kan ingezet worden als helpende hand. Als een groep een keer krap zit in leiding springen ze bij. Ook chauffeuren ze wel eens of helpen ze met de JOTARI. Bijkomend voordeel: ze zijn van harte uitgenodigd bij allerlei leuke vrijwilligersactiviteiten.

We organiseren tal van activiteiten exclusief voor onze vrijwilligers. Zo doen we mee met de iScout, is er elk jaar een vrijwilligersweekend en worden er regelmatig spontaan leuke acties georganiseerd.

Groepsfoto 2020
IMG_9895_web
IMG_6864_web
iScout 2022

Onze vrijwilligers

Stam
Uitsluitend voor vrijwilligers van Scouting Boxtel. Organiseren maandelijkse opkomsten op vrijdag om 21.15 uur.

Ondersteuningsteams
Formele en informele clubs vrijwilligers zoals bestuur, communicatieteam, groepsbegeleiding, praktijkbegeleiding, materiaalbeheer, praktijkbegeleiding, klimteam, klusteam en vele anderen. Komen bijeen wanneer dat nodig is.

Maten van Scouting Boxtel
Voor iedereen die Scouting Boxtel een warm hart toedraagt, maar geen (priori)tijd heeft voor vaste verplichtingen. Nemen op oproepbasis deel aan activiteiten.