Onze leeftijdsgroepen

Scouting is uitdagend

Bij Scouting Boxtel doe je elke week iets anders. Het programma is uitdagend. We zijn zoveel mogelijk buiten actief, richten ons op samenwerking en leren gaat op een spelmatige manier.

Het programma bij Scouting Boxtel is afgestemd op de leeftijdsgroep. Bij de jongere groepen staat een thema centraal en spelen we spellen die aansluiten bij het thema. Bij de oudere groepen is er meer aandacht voor de Scoutingtechnieken en -vaardigheden. De zelfstandigheid neemt ook met de leeftijd toe. Bij de jongste groepen regelt de leiding alles. Als de scouts wat ouder worden koken ze zelf in groepjes en de oudste scouts regelen hun programma's zelf, met coachende begeleiding.

Onze leeftijdsgroepen

Bevers
Leeftijd van 5 t/m 7 jaar

Meer over bevers

Welpen
Leeftijd van 7 t/m 11 jaar

Meer over welpen

Scouts
Leeftijd van 11 t/m 15 jaar

Meer over scouts

Explorers
Leeftijd van 15 t/m 18 jaar

Meer over explorers

Roverscouts
Leeftijd van 18 t/m 23 jaar

Meer over roverscouts

Scouts met een beperking
Scouts van 10 t/m 20 jaar met een verstandelijke beperking
Meer over scouts met een beperking

Scouting is niet alleen leuk, we hebben het ook goed geregeld

Natuurlijk komt iedereen naar Scouting om te genieten van de activiteiten. Het is wel van belang dat dat op een verantwoorde manier en in een veilige omgeving gebeurd. Scouting Boxtel neemt dat dan ook erg serieus.

Alle leidinggevenden worden diverse trainingen aangeboden om het Scoutingspel zo goed mogelijk te begeleiden. Voor nieuwe leiding is er een basistraining, gericht op de competenties die nodig zijn om voor een groep te staan. Er zijn met enige regelmaat verdiepingstrainingen in de regio gericht op specifieke onderwerpen (bushcraft, EHBO, teamleiderschap, kamptraining etc).

Alle vrijwilligers van Scouting Boxtel hebben een geldige VOG, die iedere drie jaar opnieuw wordt aangevraagd. We gaan zorgvuldig om met persoonsgegevens van leden, ouders/verzorgers en vrijwilligers. Zie hiervoor ons privacybeleid.

Ons bestuur heeft niet alleen een focus op vrijwilligerskwaliteit, maar ook voor de vrijwilligerswaardering. Er zijn dan ook speciale leidingactiviteiten, waarbij leiding als deelnemer meedoet aan een activiteit.

3 keer gratis kijken

Bij Scouting Boxtel mag je eerst drie keer gratis kijken. Dan kun je zelf ervaren hoe leuk Scouting is.