Oudervertegenwoordiging

Scouting Boxtel is een vereniging. De eigenschap van een vereniging is dat de ouders van van onze jeugdleden hun stem kunnen laten horen in onze groepsraad. Dit kan als afgevaardigde namens één van de leeftijdsgroepen welke onze vereniging rijk is. De oudervertegenwoordiger kan op deze manier invloed uitoefenen op het beleid en de activiteiten van Scouting Boxtel.

Inmiddels zijn er binnen onze vereniging diverse ouders actief betrokken in de functie van oudervertegenwoordiging. Zij stellen zich graag aan u voor.

Bevers: vacature
Welpen: Kette Kappen
Scouts: Quirien Eikelboom
Explorers: Mark Mestrom
Scout Angels: René Hermans

Indien gewenst kunt u deze ouders ook altijd bereiken via ouders@scoutingboxtel.nl

Kette Kappen

Mijn naam is Kette Kappen en ik woon met mijn man en 3 kinderen in Lennisheuvel. Mijn oudste zoon Sjors zit bij de Romulus welpen en mijn jongste zoon Raf zit bij de bevers.

Ik heb afgelopen november voor de eerste maal als oudervertegenwoordiger een groepsraad bijgewoond.Het was interessant om te ervaren wat er allemaal schuilt achter het afzetten van mijn jongens op zaterdag.

Groetjes, Kette Kappen

Mark Mestrom

Mijn naam is Mark Mestrom, 50 jaar en ik ben docent ICT Softwarevakken aan Fontys Hogeschool in Eindhoven.

Ik ben getrouwd met Tonny en ben vader van Tijn (15) en Jur (13) die al vanaf hun 7e bij Scouting in Boxtel rondlopen en momenteel beiden een supertijd beleven bij de rowans en verkenners. Tijn en Jur zijn trouwens de neefjes van Shere Kan (leiding welpen) en de pivo Louis en verkennerleiding Jordy. Ik zit graag op de mountainbike (soms samen met Jur) en ben al bijna 20 jaar duiker (vaak samen met Tijn die ook al zijn duikbrevet heeft). Ik lees graag, vooral fantasy zoals Stephen King, Dan Simmons en Tolkien.

O ja, ik ben zelf ook ooit welp geweest en als relikwie heb ik nog mijn welpenpetje van vroeger.

Quirien Eikelboom

Ik ben Quirien Eikelboom, 45 jaar, getrouwd met Saskia en vader van drie zonen. Jasper (15 jaar) en Simen (14 Jaar) zitten bij de rowans en verkenners woensdag. Timo (11 jaar) vindt Scouting ook leuk, maar dat gaat nog niet samen met de voetbal. Ik vind het heerlijk om te wandelen, de natuur in, in de zomervakantie te kamperen en te geocachen met de GPS. Daarnaast speel ik graag piano, ik begeleid ook zanggroep Con Fervore en vind het lekker om af en toe een uurtje hard te lopen. Door de weeks werk ik bij Zorggroep Elde als Assistent Controller. Daar zorg ik ervoor dat er juiste en voldoende managementinfomatie binnen de organisatie beschikbaar is. Ruim acht jaar geleden ging Jasper voor het eerst als welp naar Scouting Boxtel. Wat mij ook deed herinneren aan mijn eigen tijd als welp bij Scouting in Amersfoort. Ik heb veel waardering voor het enthousiasme en de betrokkenheid van de leiding bij Scouting Boxtel. Ik geniet altijd erg van de leuke verhalen waar de jongens  mee thuis komen!