Scouts

Bij de scouts ligt de focus op het bewust ontwikkelen van hun Scoutingkennis en -vaardigheden. Scouts leren samenwerken, elkaar helpen en groeien in zelfstandigheid. De scouts gaan in groepjes zelf koken, samen een tocht lopen en een tent opzetten. Dit alles gaat niet op een schoolse manier, maar juist met actieve programma's, waarbij de leiding wel uitleg geeft, maar de scouts het echt zelf waarmaken.

Bij scoutsactiviteiten denk je aan veilig vuur maken, kamperen, tochten lopen, spellen in het bos, hakken en zagen, outdoor, vlotten bouwen etc.

De scoutsleeftijd is bij uitstek geschikt voor meer activiteiten. De scoutsgroepen gaan dan ook regelmatig weekenden weg. Soms alleen met de eigen groep, soms met andere groepen uit Scouting Boxtel, maar ook regionale activiteiten staan op het programma. Het jaar eindigt met een zomerkamp van een week in de zomervakantie. Het hoogtepunt van een jaar bij Scouting.

Scouts (2)
Scouts (5)
Scouts (4)
Scouts (1)
DCIM101MEDIADJI_0910.JPG
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Onze groepen scouts

Verkenners woensdag
♂️Jongens van 11 t/m 15 jaar
Woensdag van 19.00 tot 21.00 uur

Verkenners vrijdag
♂️Jongens van 11 t/m 15 jaar

Gidsen
♀️Meiden van 11 t/m 15 jaar

Scouts vrijdag
♂️♀️Jongens en meiden van 11 t/m 15 jaar

IJsvogels
♂️♀️Jongens en meiden van 8 t/m 16 jaar met een beperking
Zaterdag van 13.00 tot 15.00 uur

Gratis kijken

Bij Scouting Boxtel mag je altijd eerst drie keer gratis komen kijken. Na drie opkomsten weet je zeker dat Scouting echt leuk is en kun je je echt inschrijven bij de groep.